2013. július 25., csütörtök

12.: Through with Love - 10. rész





#öröm, elégedettség#

Negyedik próbálkozásra sikerült teherbe esnem. Nem tagadom, hogy az első próbálkozások sikertelensége kissé rányomta a bélyegét a hangulatomra, mégis próbáltam tartani magam Bill előtt és nem mutatni, mennyire csalódott vagyok, hisz tudtam, hogy Neki is fájhatott, hogy nem sikerült teherbe esnem. Nem akartam még az Én szomorúságommal is traktálni.

            Annak a bizonyos negyedik terhességi tesztnek is úgy álltam neki, mint az előzőeknek. Sose mertem elbízni magam, inkább tartózkodtam bárminemű örömködéstől, azonban szükségtelennek bizonyult mindennemű félelem, hisz pozitív lett a teszt. Egy kedd este derült ki minden; egyedül voltam otthon, Bill-nek be kellett még mennie a munkahelyére. Hosszú percekig, talán órákig is csak magam elé meredve ültem, mosolyogtam, hitetlenkedve kapkodtam a levegőt miközben végig a hasam simogatva próbáltam felfogni azt, ami velem történik. Rátaláltam egy olyan emberre, akitől mindent megkapok. Törődik Velem, gondoskodik rólam, és biztonságot nyújt. Szeretem, hogy van Nekem, s ahogy reggel felébredek Ő ott van mellettem, úgy, ahogy este is, mikor lehunyom a szemem. Szeretem szeretni Őt.

            Az öröme - mikor megmutattam Neki a tesztet – elárulta, milyen is valójában. Az addig megszokott higgadt nyugodtság most eltűnni látszott és szemébe izgatottság költözött. Elbűvölve néztem, ahogy felváltva pillantgatott Rám és a tesztre, mellkasa pedig percről percre egyre magasabbra emelkedett. Éreztem, ennél több most nem is kell az életembe.



#a gyökerek#

- Sokat gondolkoztam valamin – épp a nőgyógyászom felé tartottunk, mikor rávettem magam, hogy megemlítsek Bill-nek valamit.

Ritkán, talán még csak egy-két alkalommal esett szó a családjáról. Mikor először szóba hoztam Őket, furcsán reagált, és gyorsan, pár mondatban elintézte azt, amiről Én hosszabban szerettem volna beszélgetni. Azóta nem hoztam fel újra, nem akartam, hogy ismét frusztráltan érezze magát, most azonban úgy éreztem, ismét jó lenne beszélgetni róluk.

- Mond!

- Szeretném megismerni a szüleid. Örülnék, ha tudnák, hogy unokájuk fog születni.

Végig figyelemmel követtem minden egyes rezdülését amíg elmondtam, mit is szeretnék. Ujjai keményebben markolták a kormánykereket; nem tudtam mire vélni a reakcióját.

- Sose beszéltél még magadtól róluk.

- Mert talán nem fontos a téma.

Meghűlve fogadtam a szavait.

- Nem mondhatsz ilyet, Bill!

- Erről nem szeretnék többet mondani.

- Bill… gyerekünk lesz, joguk van tudni róla, arról nem is beszélve, hogy szeretném megismerni Őket.

- Te sem mutattál még be a szüleidnek.

- De csak azért nem, mert nem akartam felhozni a szülős témát, hisz tudtam, hogy reagálsz erre.

- Milyen kedves Tőled – keserű mosoly jelent meg az ajkain, majd leparkolt a rendelő előtt.

Torkomban szorongató gombóccal figyeltem, ahogy leállítja a motort és kiveszi a kulcsot. Rám pillantva hátra szegte a fejét.

- Elfelejtettem, hogy még érzékenyebb vagy, mint eddig voltál – fújta ki a tüdejébe rekedt levegőt.

- A szememre hányod?

- Isten őrizz, csak megemlítettem – felelte lehunyt szemekkel.

Láttam, hogy szemhéjai remegtek miközben szorosan tartotta őket.

- Eddig egy barátnőmnek sem mutattam be Őket.

- Talán már egy kicsit több vagyok, mint egy egyszerű barátnő. A gyerekünket várom, Bill – emlékeztettem. Éreztem, hogy megfeszülök; remegés futott végig minden idegszálamon. – Szeretném tudni, hogy honnan jössz, milyen az apukád, anyukád.

- Nem akarom, hogy idegeskedj és ezzel valami bajt okozz a gyereknek, úgyhogy kérlek, nyugodj meg! Majd bemutatlak Nekik!

Tudtam, hogy Vele szemben csak veszíthetek egy vitában, így úgy éreztem, jobb, ha lenyelem amit mondani szeretnék.



#telnek a hónapok#

Egyik vizsgálat követte a másikat. Az első trimeszter tizenkét hetében az ultrahang vizsgálat mellett egy belgyógyász szakorvost is felkerestünk, aki általános fizikai vizsgálatot készített. Nem tagadom, hogy ijedős anyuka voltam, és minden egyes rosszulléttől azonnal görcsbe rándultam. A tizenkettedik héten szokásos és az esetleges fejlődési rendellenességeket feltáró szűrésen megtudtuk, hogy semmi jele sincs annak, hogy Down-kórral születne a gyermekünk; ezt hallván még életemben nem könnyebbültem meg annyira, mint akkor.

            Bill jobban viselte az érzelmi labilitásom, mint ahogy azt gondoltam volna. Igaz, hogy a nap nagy részét a munkahelyünkön töltöttük, így nem volt a közvetlen közelemben, reggelenként és esténként mégis kijárt Neki a „jóból”. Személy szerint a gyengeséget és az esetleges szédüléseket jobban tűrtem, mint az érzelmi kitöréseimet. Mivel tudtam, hogy Bill nem tudja, vagy egyszerűen csak nem szereti kezelni az ilyen nőket, megpróbáltam visszafogni magam. Sosem vetette a szememre, ha egy kicsit sok volt, amit csináltam, helyette csak felhúzta a szemöldökét, majd helyet foglalva a kanapén addig maradt csendben és meredt Rám nyugodtan, míg észhez nem tértem. Jó módszernek tűnt, hisz minden alkalommal elérte, hogy lenyugodjak.

            Én – valószínűleg Bill-el ellentétben -, beszéltem a szüleimmel róla. Anya örült, hogy rátaláltam, és jön az unoka, apa azonban szkeptikusan állt hozzánk. Számára az sem volt helyénvaló, hogy Bill nem kísért el, mikor haza látogattam, arról már nem is beszélve, hogy még meg sem ismerték Őt. Előttük csak legyintettem ezt hallván, azonban a hazafelé tartó úton többször is eszembe jutottak a szavaik. Nem csak apa, de Suzanne is egyre többet állt kétkedve kettőnkhöz. Ő nem is igazán amiatt neheztelt Bill-re, hogy nem kísért el, mindinkább azért, hogy a gyerek nem házasságba fog születni. Ő házasságpárti, Én magam azonban nem tartozok egyik táborhoz sem, hisz nem álmom a házasság, de ha arra kerülne a sor, nem tántorodnék meg. Bennem is felvetődött a kérdés:  vajon el fog valaha is venni?

            Újabb kérdések cikáztak a fejemben az utolsó hónapokban. A házasság volt az utolsó, ami eszembe jutott azokban a napokban, hisz a várandósság gondolata minden szabadidőm kitöltötte. Már a hetedik hónaptól nem jártam be a munkahelyemre, Bill nem akarta, nem engedte, mondván, hogy pihenjek; számomra mégis visszájára sült el a dolog. Minél több időm volt gondolkozni, annál inkább éreztem azt, hogy sok. Naphosszat egyedül voltam a gondolataimmal, és a kételyeimmel. A terhes tornák ugyan kikapcsoltak néhány órára, de amint ismét egyedül maradtam, éreztem, elhatalmasodik rajtam a magány. Irigykedve néztem, ahogy a szintén várandós anyukák mellett minden egyes tornán ott volt a párjuk, Bill azonban sokszor lemondta ezeket az órákat tárgyalásokra hivatkozva. Próbáltam tartani magam, és erősnek mutatkozni, nem csak Bill, de talán saját magam előtt is; ez a kényszer szinte már a kapcsolatunk eleje óta része volt a mindennapjaimnak.

            A pocaklakómnak sem panaszkodtam soha. A vizsgálatok alatt kiderült, hogy valószínűleg nem kislányt hordok a szívem alatt; ezt hallván kimondatlan megkönnyebbülés futott át rajtam, hisz tudtam, Bill mindig is kisfiút szeretett volna. Mindig átváltozott, mikor hozzábeszélt, hisz az eddig kimért, rideg stílusa felengedni látszott, ahogy büszkén sorolta, mit is fognak majd csinálni, ha megnő. Tudtam, hogy egy gyönyörű szakaszt hagytam magam mögött, de éreztem, ennél csak még szebb jöhet, mikor megszületik a gyermekünk. Tévedtem.



#a szülés pillanatai#

Már csak percek voltak hátra. A luxus kórteremben drágábbnál drágább eszközök álltak mellettem, frusztráltak és idegességgel töltöttek el. Az ápolók is csak rohangáltak körülöttem, úgy éreztem, mintha valami baj történne. Épp az orvosomra pillantottam, mikor egy újbóli erős összehúzódást éreztem. Erősebb és fájdalmasabb volt, mint az addigiak; tudtam, hogy hamarosan meg fog születni a kisbabánk. Gyorsan még Bill-re kaptam a tekintetem, Ő az ajtó túl oldalán állt. Szemében láttam egy kis félszet, talán ideges is lehetett, vonásait azonban mindig próbálta úgy rendezni, mint rég, hogy semmi érzelem ne mutatkozzon meg rajta. Ez volt Ő, Bill Kaulitz, a gyermekem apja.

            Hirtelen egy apró, hideg érzést éreztem a homlokomnál. Az egyik nővér végigsimított gyöngyöző homlokomon, mire hálásan rámosolyogtam, majd lehunyva szemem nyomtam, ahogy a doktor úr pár pillanattal ezelőtt kértr. Minden erőmmel azon voltam, hogy néhány nyomással világra hozzam az első gyermekünk, hisz sem Őt, sem magam nem akartam kitenni egy esetleges komplikációnak. Egy-egy erőlködés között oldalra hajtottam a fejem, Bill még mindig az ajtóban állt, és feszült pillantásokkal követett nyomon minden egyes történést. Muszáj voltam nézni Őt ezzel is erőt merítve, hisz éreztem, minden kapaszkodóra szükségem van.

- Már kint van a feje – ütötte meg a fülem az orvos izgatott hangja.

Ezt hallván még több erő szökött belém attól függetlenül, hogy éreztem, a testem szétszakad a fájdalomtól.

- Itt a kis válla is – szólt ismételten a doktor, majd mintha egy erőn felüli érzés lepett volna el, egy utolsó, saját magamnak is velőt rázó sikítással megszültem a babánk.

Még csak a fejét láttam, ajkait szomorúan leejtve sírt, ez belőlem mégis örömteli könnyeket, szinte zokogást váltott ki. Azonnal Bill-re kaptam a tekintetem, fürödni akartam a boldog, büszke pillantásaiban, amit azonban az arcán láttam, azt sosem fogom elfelejteni.

            Szemei szárazon meredtek egy pontra, mikor Rám emelte a tekintetét nem láttam bennük semmi mást, csak semlegességet és közönyt. Éreztem, hogy a szívem vadul kezd verni a mellkasomban, féltem, hogy valami komplikáció lépett fel tőlem néhány méterre, így hát felkapva a fejem a nővérek felé néztem. Hosszan nyújtogattam a nyakam, míg meg nem láttam azt, ami Bill-t olyan rideggé tette, mint még eddig soha.

Kislányunk született.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése